Stil Života & Zdravlje - Magazin savremene kulture

Dojenje povećava koeficijent inteligencije dece

Od ceca • May 14th, 2008 • Kategorija: Zdravlje & Ishrana

Deca hranjena majčinim mlekom pametnija su od dece koja nisu dojena. Pametnija su i deca koja su duže i intenzivnije hranjena majčinim mlekom - utvrđeno je na osnovu dosad najveće studije koja je ispitivala uticaj laktacije (dojenja) na inteligenciju.

Studiju je sproveo Kanadski institut za istraživanje zdravlja i ispostavilo se da deca koja su duže hranjena dojenjem imaju konstantno viši koeficijent inteligencije od dece hranjene dojenjem kraće vreme ili dece koja su hranjena nekim drugim vidovima ishrane.

dojenjejpg_138096144.jpg

Dr Majkl Kramer, profesor pedijatrije i epidemiologije na Makgil univerzitetu u Montrealu i načelnik odelenja za humani razvoj i zdravlje dece Kanadskog instituta za istraživanje zdravlja - objavio je rezultate studije u majskom broju časopisa “Archives of General Psychiatry“.

Studija je rađena na 14.000 dece u 31 bolnici i klinici. Deca su praćena do šest i po godina starosti. Polovina majki je decu hranila dojenjem duže vreme, dok je druga polovina majki decu hranila kraće vreme dojenjem i drugim oblicima ishrane. Ustanovljeno je da deca hranjena duže vreme dojenjem pokazuju bolje rezultate u verbalnoj inteligenciji, neverbalnoj i opštoj inteligenciji.

Dr Kramer kaže da ne ume da objasni razloge ove razlike između dece. On smatra da možda postoji nešto u majčinom mleku, ili pak nešto u vezi sa fizičkim ili emocionalnim kontaktom koji se ostvaruje između majke i deteta prilikom dojenja, što ne postoji prilikom hranjenja flašicom.

Deca hranjena dojenjem u proseku su pokazivala veći koeficijent inteligencije za 3-5 poena od ostale dece.

dr Đorđe Adanja, spec. urologije (Centar za mušku urologiju, Toronto, Kanada)

Bookmarks